THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES ?

Sunday, April 5, 2009

Refleksi 4

Nampaknya kelas kita sudah hampir ke penghujungnya. Saya berharap agar anda sudah mendapat banyak manfaat dan ilmu serta kemahiran dalam masa 9 minggu ini. Anda akan menyerahkan tugasan projek anda tidak lama lagi. Saya ingin mengetahui pendapat anda tentang pengalaman menyiapkan tugasan projek tersebut. Soalan-soalannya adalah seperti berikut:

1. Apakah pendapat/persepsi anda apabila diberitahu bahawa anda dikehendaki untuk menyiapkan satu koswer yang menggabungkan semua elemen-elemen multimedia?

2. Pada pendapat anda adakah projek ini akan dapat membantu anda ketika anda menjalani praktikum nanti?

3. Untuk makluman anda ketika pembentangan projek nanti, rakan-rakan anda yang lain dikehendaki untuk membuat penilaian terhadap anda berasaskan bintang (memberikan jumlah bintang yang bersesuaian dengan produk yang dihasilkan dan pembentangan yang dilakukan).

Soalannya, sekiranya anda fasilitator/tutor kelas ini, adakah anda akan menukar kaedah penilaian tugasan ini?Jika YA, jelaskan bagaimana dan mengapa? Jika TIDAK (dan ingin mengekalkan kaedah penilaian menggunakan sistem bintang), mengapa?

Jawapan:

1. Rasa teruja untuk menyiapkan koswer tersebut kerana ia merupakan satu cabaran bagi saya.

2. Ya, bagi saya koswer ini sangat membantu kerana ia memudahkan pelajar untuk memahami konsep-konsep yang abstrak dan rumit.

3. Kaedah penilaian menggunakan bintang ini sangat baik, tetapi lagi baik kalau ditambah dengan komen tersendiri daripada pelajar kerana setiap pelajar mungkin mempunyai idea masing-masing dalam menilai pembentangan hasil kerja kumpulan lain.

0 comments: