THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES ?

Monday, March 30, 2009

Ku Berlari

Ku Berlari (Firdaus, Cat Farish dan Akbar)

Takku berhenti ku kejar mimpi
Ku langkahkan kaki ini
Di hangat mentari pagi
Ku syukuri hari ini
Aku masih berdiri
Dan aku tinggalkan
Masa kelabu

Dan aku mulakan jalannya kerana-Mu
Semangat optimis diri
Jalan hari dengan pasti
Selama jantung berdetak
Selama itu ku takkan berhenti
Berlari wujudkan mimpi
Terus berlari
Agar hidup ini bererti

Terjatuh bangkit aku kembali
Susah payah aku tak peduli
Kerana aku hidup hanya sekali

Dengarkanlah teman seloka hiburan
Tak perlulah kita asyik nak berlawan
Kita semua kawan tak boleh berlawan
Jika kita renggang kita ketinggalan
Bebaskan dirimu dari dibelenggu
Teruskan langkahmu ayuh kita maju
Mari bersamaku nyanyi lagu ini
Jangan difikirkan rasa yang di hati
Semua itu hanya di mindamu
Tak perlu kau sangsi tak perlu kau ragu
Segala-galanya pasti kan berlalu
Mentari kan muncul mendung kan berlalu

Suka duka perkara biasa
Kita pasti lalu bezanya pada waktu
Bila berlari kenalah berstrategi
Jangan ikut hati
Ikut hati nanti mati
Biarlah terlambat atau jalan cermat
Pelan-pelankanlah jangan sampai otak penat

Sentiasa bawa diri, hati-hati
Hari-hari bawa erti pada diri
.............................
Bersyukurlah masih lagi bernyawa

2 comments:

cik ct said...

yan, bagus la ko letak lirik lagu..mmg tercari2 juga lirik2 nasyid begini.

Maliana said...

Sekadar perkongsian siti, saya pun kadang-bila terasa lemah tu, kalau dengar nasyid-nasyid yang macam ni, rasa bersemangat sikit. Teruslah kita berlari, jangan hiraukan susah dan payah. insya Allah kita mampu hadapinya.